Återställning av avbokade bokningar
Du kan under vissa förhållanden lägga tillbaka bokningar som du tagit bort. För att kunna lägga tillbaka en bokning krävs följande:
- Du har själv skapat bokningen.
- Du har behörighet till samtliga objekt (lokaler, utrustning, konteringssträngar mm) som finns i bokningen.
- Inga objekt på bokningen är inaktiverade.
- Inga objekt på bokningen krockar med objekt på nya bokningar som lagts efter det att bokningen avbokades.
Återställning av bokning
För att återställa en bokning, gör så här:
1) Ta fram en avbokningslista. Du hittar avbokningslistan genom att gå till hamburgermenyn i kalenderns övre vänstra hörn och välja ”Avbokningslista”.
2) Sök fram de bokningar du önskar återställa.
3) Kontrollera om du kan återställa bokningarna. Du gör detta genom att gå till filtrertratten till vänster om sökfönstret och kryssa i ”Mina bokningar”. Du ser nu bara de bokningar som du själv har skapat och därmed kan lägga tillbaka.
4) Markera den bokning eller de bokningar som du vill återställa.
5) Högerklicka på markeringen och välj ”Återställ avbokningar”
Om du inte kan återställa en eller flera bokningar, vänd dig till din processledare eller till din fakultetsadministratör, dvs någon som har ett nivå 2-konto, ett systemadministratörskonto i TimeEdit och be om hjälp!
Det kan vara bra att känna till att det rent tekniskt inte är samma bokning som du lägger tillbaka igen, utan att TimeEdit skapar en ny bokning med ett nytt boknings-ID men med samma objekt i som den avbokade bokningen hade och lägger denna på det datum och den tid där den avbokade bokningen låg.